هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

در میان تمام انتقاداتی که از فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال می شود، تماشاگران نیاز به دلایلی برای ترغیب به تماشای بازی ها دارند. 15 دلیل ما برای دنبال کردن فصل جدید مسابقات را دنبال کنید. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در روزهای منتهی به شروع سوپرلیگ بسکتبال بیشتر صحبت ها از کیفیت پایین لیگ حکایت داشت. مشکلات لیگ طی دو فصل گذشته در مجموع بر کسی پوشیده نیست با این شرایط لیگ امسال چه پتانسیل هایی برای علاقمند کردن تماشاگران به دنبال کردن مسابقات دارد؟  15 دلیل برای تماشای لیگ را در زیر مرور کنید:
1-  2 جام و 2 فینال

هواداران لیگ بسکتبال NBA هم با تمام جذابیت های این لیگ حرفه ای، بعد از طولانی شدن فصل عادی انتظار شروع مسابقات پلی آف و رقابت بزرگان لیگ را می کشند با این اوصاف لیگ ایران با تنها 9 تیم و جدی بودن تنها چند تیم، فصل عادی کسالت بارتری خواهد داشت.

جذابترین بخش لیگ ایران از مرحله ی نیمه نهایی به بعد آغاز شده و کیفیت مسابقات در هفت بازی فینال به اوج می رسد. 

با این اوصاف بعد از تمام انتقاداتی که از تصمیمات کارشناسی نشده برای لیگ فصل جدید انجام شد، برگزاری دو جام با دو فینال و پلی آف جداگانه پتانسیل جذابتر کردن لیگ با کیفیت فعلی را خواهد داشت.

به این ترتیب تنها بخش جذاب لیگ یعنی مراحل نیمه نهایی و فینال 2 بار در یک فصل تکرار می شود و هیمن موضوع دلیلی برای تماشای لیگ طولانی خواهد بود.

2- لیگ تمام ایرانی

شکل لیگ حرفه ای که بخش دوم سوپرلیگ امسال را تشکیل می دهد برای هواداران چندان غریبه نیست و طی سال های گذشته نیز تجربه ی برگزاری لیگ به این شکل وجود داشته است اما لیگ تمام ملی برای اولین بار تجربه می شود. هر چند احتمال کم آوردن تیم های ضعیف تر در لیگ حرفه ای وجود دارد اما تماشای رقابت تمام ایرانی در لیگ هم تجربه ی جدیدی است.
 
باید دید تیم های ضعیفتر که داشتن یار خارجی حریفان را بهانه ی نتایج خود می کردند در رقابت تمام ایرانی چه شرایطی خواهند داشت؟

3-لیگ بعد از مشحون


هنوز احتمال حضور محمود مشحون در انتخابات جدید بسکتبال به طور کامل منتفی اعلام نشده است اما با توجه به موانع قانونی به نظر می رسد لیگ 93-94 اولین دوره ی مسابقات بعد از دوران ریاست محمود مشحون باشد. 

هر چند تمام شرایط لیگ امسال در دوران ریاست مشحون تعیین شده است اما باید دید ورود رئیس جدید چه تاثیراتی در لیگ خواهد داشت؟

4-شماره های عجیب و غریب

کمیته ی داوران و مسابقات فدراسیون در فصل تابستان از تغییراتی که براساس قوانین فیبا در فصل جدید لیگ اعمال می شود، خبر داد. یکی از جدیدترین موارد شماره ی پیراهن بازیکنان بود.  
بازیکنان سوپرلیگی که تا پیش از این تنها اجازه ی انتخاب شماره های 4 تا 18 را داشتند در فصل جدید حق انتخاب شماره های 00 تا 99 را دارند.

باید دید بازیکنان ایرانی چقدر سلیقه و خلاقیت در انتخاب شماره های خود به خرج می دهند؟ استفاده از شماره های جدید سوژه ی خوبی برای مسابقات فصل جدید خواهد بود.
 
5- جوان های رشد کرده

بازیکنان نسل مشایخی، یخچالی و .. در چند سال گذشته به عنوان جوانان لیگ شناخته می شدند اما از فصل قبل شرایط برای این بازیکنان فرق کرد. بازی این دسته از بازیکنان و میزان رشد آنها در این فصل دیدنی خواهد بود.

6- صمد و ماهشهری ها

به طور سنتی رفتن یک بازیکن مطرح به تیم حریف مورد توجه است. پیش بینی ها در مورد رویارویی پر حرف و حدیث مهدی کامرانی با تیم سابق خود در فصل قبل هم درست از آب درآمد. به این ترتیب نحوه ی روبرو شدن صمد نیکخواه با پیراهن پتروشیمی مقابل مهرام هم یکی از بخش های جالب فصل به نظر می رسد.

7- مهرام منهای ستاره ها

بازیکنانی مانند اوشین ساهاکیان با تعریف معمول در بسکتبال ایران ستاره به شمار می روند اما در هر حال تیم مهرام امسال کمترین نشان را از اتکا به نام ها در خود دارد. دیدن رقابت بازیکنانی که دستپخت چند سال اخیر مهرام بوده اند و نتیجه ی نهایی این ترکیب جالب خواهد بود. 

8-پتروشیمی پرستاره

هر چند استفاده از عنوان ستاره با مقاومت هایی در بسکتبال ما مواجه می شود اما جذب بازیکنانی که حرف اول را در یک رشته می زنند برای تقویت تیم رفتاری کاملا حرفه ای به شمار می رود که پتروشیمی بندرامام هم با استفاده از بودجه مناسب بهره ی لازم را از آن می برد.
 
البته با توجه به خبر قرارداد بستن حامد آفاق با پتروشیمی و بیرون ماندن یک ملی پوش از ترکیب این تیم باز هم انتقادات هر سال به غیرفعال کردن یک بازیکن خوب در پتروشیمی وارد است اما در هر حال ترکیب پتروشیمی باعث جذب تماشاگر در منطقه ی ماهشهر و همچنین شهرهای دیگر در زمان بازی های خارج از خانه می شود.

بدون شک امسال با توجه به سابقه ی دو قهرمانی در لیگ، تماشاگران ماهشهری برای تیم اول شهرشان سنگ تمام می گذارند.

9-دانشگاه آزاد رقیب جدید

دانشگاه آزاد تهران امسال تیمی مورد توجه را با توجه به تغییرات ترکیب و همچنین جدیت برای رسیدن به فینال بعد از سال های طولانی حضور در لیگ دارد.

سالن جدید دانشگاه آزاد که داخل دانشگاه هم قرار دارد می تواند به تدریج تماشاگران بیشتری هم به خود جلب کند.

10-بازگشت اصفهان با زاینده رود!

اصفهانی ها امسال نگران نداشتن تیم در سوپرلیگ بسکتبال بودند اما در روزهایی که زاینده رود نیز در شهر اصفهان زنده شد، یک نماینده از بسکتبال این شهر هم برای ورود به سوپرلیگ تایید شد تا خیال اصفهانی ها از تماشای بسکتبال راحت شود.

زنده ماندن بسکتبال در اصفهان به هر طریقی خبر خوبی برای سوپرلیگ به شمار می رود.

11-ورود مشهد

مشهدی ها که در سال های گذشته یکی از شهرهای صادرکننده ی بازیکن در بسکتبال ایران بودند امسال بالاخره وارد چرخه ی سوپرلیگ شدند. این موضوع هم یکی از اتفاقات خوب لیگ امسال به شمار می رود. قطعا بسکتبال دوستان مشهدی استقبال خوبی از مسابقات سوپرلیگ در شهرشان خواهند داشت.

12-حرکات فردی الماس ها

بازیکنان جوان هفت الماس یکی از پر انرژی ترین گروه ها در سوپرلیگ بسکتبال به شمار می روند که هنوز به فکر قراردادهای گرانقیمت و مسائل حاشیه ای در لیگ نیستند.

بازیکنانی مانند محمد یوسف وند که به خاطر اسلم دانک های خود معروف شده یا محسن محمدی که سال قبل با پرتاب های 3 امتیازی خود در تیم نه چندان مطرح نیروی زمینی مورد توجه قرار گرفت در کنار سایر بازیکنان هفت الماس، بازی این تیم را دیدنی خواهند کرد.

13-تیم صلواتی!

هنوز خبری از اسپانسر در تیم صنایع ماهشهر نیست اما قرار اولیه بر این بود که بازیکنان صنایع تا اطلاع ثانوی بدون حقوق برای این تیم بازی کنند. 

این میزان علاقه ی ماهشهری ها به حفظ تیم بومی در شهرشان و موفقیت آنها در این کار جالب توجه است. صنایع ماهشهر همچنان هواداران خود را در این شهر جنوبی دارد و از سوی آنها حمایت می شود.
 
14-گرگان، تاجیک، نظافت!

پویا تاجیک بازیکن با تجربه و اسبق تیم های ملی در سال های گذشته بیشتر از هر بازیکن دیگری سابقه ی برخورد با تماشاگران گرگانی را داشته است. گرگانی ها در این سال ها با تاجیک مهربان نبودند و این بازیکن هم در مصاحبه های خود عکس العمل هایی را مقابل آنها نشان می داد که باعث تحریک بیشتر هواداران می شد.

تاجیک بعد از تمام این داستان ها به گرگان پیوسته تا با هواداران این شهر هم آشتی کند.
 
از طرفی بابک نظافت و چند بازیکن قدیمی دیگر هم به گرگان رفتند تا ترکیب این تیم را برای فصل جدید تماشایی کنند.

15-برزیلی های بسکتبال

سال قبل بعد از قهرمانی پتروشیمی در سوپرلیگ چند پرچم برزیل هم در سالن دیده می شد اما بیشتر از هر چیز آبادانی ها به خصوص در فوتبال به برزیلی های ایران شهرت دارند. دیدن تیم تازه وارد آبادان با بازیکنانی مانند روزبهانی و کاردوست هم می تواند یکی دیگر از دلایل تماشای لیگ امسال باشد.

فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال از عصر امروز با 3 دیدار آغاز می شود.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تحلیلی,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:58 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar